מגמת אומנויות העיצוב היא מגמה טכנולוגית.
היא כוללת יחידות משלושה תחומים ובסוף התיכון, מקנה תעודה טכנולוגית בנוסף על תעודת הבגרות. מקצוע מוביל- אמנות, בהיקף של 5 יח"ל מקצוע התמחות - עיצוב, בהיקף של 3 או 5 יח"ל. באולפנה אנחנו שמים דגש על עיצוב מוצר ותכשיטים. תחום נוסף - בד"כ מדעים לכל, יחידת לימוד אחת.
מקצוע מוביל-אמנות:
70% בחינה חיצונית: בחלק זה נעסוק ביסודות השפה החזותית ובתרבות החזותית בעידן הטכנולוגי.
התוכנית שואפת לתת לתלמידות את הכלים להבין את השפה החזותית כדי שיוכלו "לדבר" באמצעותה בעצמן. כדי לעשות זאת יש ללמוד אותה החל מהבסיס.
הא"ב של השפה הזו, במקום אותיות, מורכב מכל הפרטים שאנחנו רואים סביבנו. צבעים, צורות, מרקמים, שימוש באובייקטים מוכרים, סמלים תרבותיים. התוכנית עוקבת אחר התפתחות העידן הטכנולוגי וכיצד כל התפתחות טכנולוגית (מצלמה, ראינוע וקולנוע, טלוויזיה, מחשב, אינטרנט וסמארטפונים) שינתה והשפיעה על העולם החזותי. התלמידות יכירו דוגמאות שונות לתגובות של התרבות החזותית הרלוונטית לתקופה, יצירות אמנות כמו גם פרסומות, כרזות וכו'. (באולפנה בחינה זו מתבצעת בד"כ במועד קיץ של כיתה י"א.)
30% פנימי: סדנאות ופרויקט גמר: התלמידות יתנסו במדיומים וטכניקות שונות ליצירה. יתפתחו וימצאו את הסגנון שמאפיין אותן, כיצד הן מביעות את עצמן ומה הנושאים שמפעילים אותן וגורמים להן ליצור. לאורך כל שנות המגמה הן אוספות ומרכזות תוצרים לתיק עבודות. במהלך כיתה י"ב הן יעסקו בפרויקט הגמר שלהן - פיתוח נושא שהן בוחרות בשימוש בטכניקות שיביעו את הנושא ואותן בצורה אופטימלית. מטרת הלמידה של התרבות החזותית והמיומנויות השונות בסדנאות אמנות היא לאפשר לבנות לרכוש ולהבין את תפיסת העולם הייחודית שנדרשת ממעצב, להכיר את הסביבה, את העולם היצירתי, לרכוש כלים, לדבר את השפה ובסופו של דבר להפוך למעצבות טובות יותר.
מקצוע התמחות-עיצוב:
יסודות העיצוב- במהלך כיתה י' הבנות לומדות שישה פרקים עיוניים. מטרתם לחשוף את הבנות לעולם העיצוב החל מהיכרות בסיסית (תחומי עיצוב, שפה, מושגים), ועד ללמידה של התהליך העיצובי, מה הוא מכיל ומה הוא דורש. במהלך השנה התלמידות יאספו עבודות לתלקיט שהוא עיוני ברובו. התלקיט יישמר ויוגש במהלך בחינת הבגרות בכיתה י"ב.
מעבדת עיצוב- במהלך כיתה י"א התלמידות יתנסו בשני מיני פרויקטים עיקריים. מטרת ההתנסות היא חשיפה לתהליך העיצובי, הבנה והיכרות עם הדרישות, ובסופו של דבר פיתוח ויצירה של מוצר חדש. כמובן שמדובר בדגם ולא מוצר מוגמר מאחר ואנחנו בתיכון:) המיני פרויקטים מכינים את התלמידות לתהליך שיידרשו לעבור בכיתה י"ב אם כי בהיקף קליל יותר. את התהליך והתוצרים הן יתעדו ויערכו לתיק העבודות שלהן, גם הוא נשמר ומוגש בבגרות בי"ב.
פרויקט גמר- במהלך כיתה י"ב התלמידות עוסקות בנושא שהן בוחרות. הן ידרשו לאסוף מידע באמצעים שונים, לפתח ולעצב סדרת מוצרים, לתעד את התהליך בספר פרויקט ולבצע פרזנטציה מול בוחנת חיצונית. בנות 5 יח"ל עובדות על הפרויקט בצוותים של שתיים או שלוש בנות. 3 יח"ל עובדות לבד ונדרשות להגיש עבודה בהיקף קטן יותר. משקל הציון שניתן לכל חלק משתנה גם הוא בהתאם.
במהלך שלוש השנים במגמה התלמידות ירכשו מיומנויות רבות. הן יוכשרו בסדנת הצורפות, ילמדו תוכנות גרפיות ותוכנות תכנון בתלת מימד ויתנסו בשרטוט, איור, המחשה ומידול בטכניקות שונות.